Princip for skolefritidsordningens virksomhed
Formål:
- Skolefritidsordningen skal være med til at skabe en tryg, meningsfuld og varieret dag for børnene og styrke børnenes alsidige, sociale og personlige udvikling.
- Skolefritidsordningen skal medvirke til at skabe sammenhæng i hele barnets dag. Der skal bygges bro mellem skoledagen og fritidstilbuddet.
Mål:
- Balancen mellem hensynet til den samlede gruppe og den enkelte elev behov sker gennem skolefritidsordningens aktiviteter.
- Skolefritidsordningen stimulerer nysgerrighed, leg og fællesskab gennem de aktiviteter, der tilbydes.
- Det tilstræbes, at skolefritidsordningen medvirker til at understøtte relationer både på og mellem årgangene.
- Skolefritidsordningen tilstræber, at børnene tilbydes relevante udendørs aktiviteter og bevægelsesaktiviteter med opmærksomhed på at udnytte faciliteter og ressourcer i lokalområdet.
- Forældre, der bekymrer sig om forhold i skolefritidsordningen, henvender sig første omgang til skolefritidsordningens personale eller ledelse. Ved principielle spørgsmål henvender forældrene sig til skolebestyrelsen.
Skolens ansvar:
- Skolen tilstræber, at der på forældremøder deltager personale fra skolefritidsordningen, som orienterer om dagligdagen i skolefritidsordningen.
- Skolefritidsordningen er en aktiv part i brobygningen mellem børnehave, førskole og 0. klasse.
- Personalet i skolefritidsordningen samarbejder med skolens øvrige personale om at sikre børnenes trivsel.
- Kommunikationen mellem skolefritidsordningen og hjemmene følger skolens princip for samarbejde mellem skole og hjem.